Nytt jobb, stor renovering och alla den vardagliga dramatiken.

Åren går och med de blir vi alla lite äldre. Jag har jobbat i två år nu som SSK och måste erkänna att den utbildningen var det bästa jag gjort,förrutom mina barn då.

Förra veckan var jag på en arbetsintervju inom kommunen. Blev erbjuden ett dag jobb mån-fre med var 6e helg. Lönen är 5000:- mer än det jag har idag på sjukhuset. Andra stora fördelar är närmare till jobbet och halva träningskortet betalt. Ska erkänna att jag tvekade först, för jag trivs så hjärtligt på sjukhuset. Ett stimulerande arbete med helt otroliga arbetskamrater. Men efter att fått tjänstledigt i ett halvår var beslutet självklart. Så from mitten av april är man kommun anställd.
Både gubben och barnen är såklart överlyckliga. Att få ha sin Sambo och Mamma hemma nästan varje helg, var mycket uppskattat.

Hemma är de också full fart, utbygganden är påbörjad och snart är de sista listerna uppsatta i vårt alldeles nya kök.

I Höstas gjorde jag och Micke ett lite äventyr till Polen och köpte köket, och en massa andra byggvaror. Så klart var det mycket billigare där ner. Skulle tror att vi sparade omkring 20-30% på priset. Och då har vi ändå köpt ett IKEA kök. Kan inget annat än säga att jag är super nöjd. Blev ett Off- white bodbyn kök. Vi köpte även en garderob till hallen och alla badrums möbler till nya badrummet. Så fort köket är klart ska vi börja och ställa ordning vårt nya sovrum på nedre våningen. Även där blir alla möbler utbyta.
Efter de skalla vardagsrummet, gamla badrummet, trappen och hela över våningen också renoveras. Så detta är verkligen ett jätte projekt. Men det kommer att bli sjukt fint.
 
 
Här är en bild på dem nya sovrums möblerna, Fler bilder kommer snart!! 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0