Ett försök till

Skrev ett jätte långt inlägg tidigare idag och just när jag ska posta de händer de nått och allt försvinner och går ej att hitta någonstans. Giss om man kan bli irriterad ibland.

Hade skrivit om allt de mysiga vi gjort i helgen och så men nu får de vara. Tänkte rikta i mig på framtiden denna gång. På Onsdag är de dax för arbetsinterjuven. Ni får gärna komma med lite tips hur man ska hantera den så bra som möjligt. Har suttit och funderat på vad man ska ha på sig. Tror de blir en av mina skjortor (lång) med ett par stickade vita leggings. Vill inte vara för uppklädd men ändå se lite proffsig ut, om de nu är möjligt. :-)
Vill verkligen ha detta jobb, men är ändå lite orolig inför schema och tiderna. De enda jag vet är att i två veckor jobbar man dagtid mellan 6-17 för att sedan jobba två veckor natt (vaken) mellan 17-7 (kanske 6 är osäker). Så de är super tidiga morgonar som gäller och lååååånga pass. Vilket iofs inte är en nackdel då man har långa ressträckor. Men inte kommer de bli mycket tid med barnen dem dagar man jobbar. :-( Vilket känns konstigt och mycket tråkigt. När passen är så långa så får man ju verkligen hoppas att man inte jobbar 5 dagar i veckan och att man får lite ledighet i stället (om man nu får jobbet).  De visar sig väl, de kanske bli kanon bra oxå. Vem vet! Har man inte testat vet man ju inte. :-)

På lördag är de även dax för högskoleprovet. Ska bli spännade och se hur de kommer att gå. Ibland känns de som om de kommer att gå bra och att jag klara 0.7 som är mitt mål och ibland känns de som jag inte ens kommer lyckas få 0.1. Tänkte att jag skulle gå igenom matteböckerna mina här iveckan för att fräscha upp matten lite och då helst matte B. Tror att de inte är så mycket mer man kan göra för att förbereda sig men de som går ska jag försöka göra. Så håll tummen för mig på lördag. 

 

Nä, nu ska jag gå och fixa lite med tvätten, måste tvätta upp barnens dagiskläder. Gjorde de i fredags men efter idag var de bara att göra om de. Blötta och sand de är allt jag säger. :-( Efter de beger jag mig in till Nyland för en promenad runt Nyland med Maria. Behövligt och härligt ska de bli.



          Bjuder på ett kort på Ella för exakt 1 år sedan

Kommentarer
Postat av: Sassa & Seb

men sötenosa!

2009-10-19 @ 19:11:01
URL: http://ourson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0